Kommunal medfinansiering - projekt
Den här tjänsten kräver inloggning
Med hjälp av kommunal medfinansiering vill kommunen medverka till att skala upp och förverkliga idéer som gror runt om i Härjedalens bygder och som driver på den lokala utvecklingen. Medfinansiering för utvecklingsprojekt i Härjedalens kommun är ett stöd för nyskapande insatser som utvecklar bygden.
Vem kan söka?
Företagssammanslutningar och föreningar verksamma i kommunen.
Ansökningar tas emot löpande
Uppgifter att ha tillhands
- Kontaktuppgifter till sökande organisation
- Projektets totala kostnad
- Ansökt belopp
- Bakgrund till projektet
- Projektets syfte och mål
- Tids/Aktivitetsplan
- Kostnads- och finansieringsbudget
Ansök via e-tjänst
När du företräder ditt företag så kan du använda din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör ansökan.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Om ni har sparat en påbörjad ansökan i e-tjänsten, hittar ni den under "Mina sidor" i menyfältet och "Ej inskickade ärenden".
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Personuppgiftsansvarig
I Härjedalens kommun är varje nämnd personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som hanteras inom den egna nämndens verksamhet. Du kan läsa mer om kommunens organisation på kommunens webbplats.
Dataskyddsombud
I den europeiska dataskyddsförordningen slås fast att myndigheter måste utse ett dataskyddsombud. Det är tillåtet för flera personuppgiftsansvariga att anlita samma dataskyddsombud. Nämnderna i Härjedalens kommun har beslutat att anlita ett gemensamt dataskyddsombud.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Härjedalens kommun
dataskyddsombud@herjedalen.se
Frågor om e-tjänsten
Härjedalens kommun, Näringslivsenheten
naringsliv@herjedalen.se
0680 - 161 00, växel
Följande behövs för e-tjänsten
- Verksamma företagssammanslutningar och föreningar i Härjedalens kommun
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Personuppgiftshantering
- Organisation och kontaktuppgifter
- Projektbeskrivning
- Ekonomi
- Godkänna villkor
- Förhandsgranska
- Skicka in