Om e-tjanster.harjedalen.se
Här finns Härjedalens kommuns tjänster samlade på ett och samma ställe. De flesta e-tjänster kräver också inloggning och signering med hjälp av e-legitimation.
En sparad ansökan är inte en inkommen handling
En del e-tjänster erbjuder möjligheten att spara en pågående ansökan innan du skickar in den. Inga obehöriga kan komma åt din sparade ansökan eftersom den sparas på en särskilt avdelad yta med begränsad åtkomst. Det är först när du tryckt på Skicka in som din ansökan skickas in och kan behandlas av handläggare hos kommunen.
Tillgänglighet
Portalen e-tjanster.harjedalen.se och de befintliga e-tjänsterna är byggda i systemet Open ePlatform. Läs mer om tillgänglighet i webbplatsens Tillgänglighetsredogörelse
Stöd för webbläsare
E-tjänsterna visas allra bäst i en modern webbläsare. Om sidan inte visas korrekt eller om du får upp felmeddelanden, kan du behöva se över dina inställningar eller uppdatera din webbläsare.
E-legitimation och signering
Härjedalens kommun måste vara säker på vem det är som skickar in ett ärende via en e-tjänst. Därför kräver vissa e-tjänster att du loggar in och/eller signerar en ansökan via e-legitimation.
Om du får tekniska problem när du ska legitimera dig eller skriva under med en e-legitimation ska du kontakta den som utfärdade din e-legitimation.
Personuppgift
En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan knytas till en levande fysisk person. Det kan innebära namn, personnummer, adresser, IP-nummer med mera.
Har du någon gång lämnat personuppgifter till Härjedalens kommun så har du rätt att ansöka om ett registerutdrag som visar vilka uppgifter som finns registrerade på dig. Mer information om hur kommunen hanterar personuppgifter
Kakor (cookies)
På e-tjanster.harjedalen.se används kakor (session cookies) för att hålla användaren inloggad och hjälpa till vid filtrering av e-tjänster. Så snart användaren stänger webbläsaren försvinner kakorna.