Beställning av allmänna handlingar, bygglovshandlingar, betygskopior
I denna tjänst kan du beställa bygglovshandlingar, betygskopior och övriga allmänna handlingar.
Om du vill beställa kopia på flera handlingar eller betygskopior måste du använda tjänsten flera gånger
Att tänka på
Eftersökningarna görs manuellt i arkivboxar-här finns ingen databas att slå i.
Alla uppgifter som efterfrågas för respektive handling behövs.
Vill du beställa handlingar anonymt ringer du 0680-16100
För tryckta kopior och utskrifter av allmänna handlingar tas avgift. Gällande taxa hittar du på Härjedalens webbplats
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- IP-nummer
Personuppgifterna behandlas för att identifiera berörda personer, för att kunna kontakta personerna och för att kunna handlägga ärendet
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Övriga upplysningar
Här kan du läsa mer om hur Härjedalens kommun hanterar personuppgifter
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Dataskyddsombud
dataskyddsombud@herjedalen.se
Frågor om e-tjänsten
Härjedalens kommun
kommun@herjedalen.se