Ansökan av plats på grundskola

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Med den här e-tjänsten kan du som är nyinflyttad eller boende i en annan kommun ansöka om plats i kommunal grundskola för ditt barn.

Om du och ditt barn ännu inte är folkbokförda i Härjedalens kommun behöver du bifoga kopior av

  • kvittensen du får av skatteverket när du anmäler ändrad folkbokföringsadress. Inflyttningsdatum och ny folkbokföringsadress måste framgå.
  • bostadskontraktet för att styrka den kommande folkbokföringsadressen. Inflyttningsdatum och adress måste framgå.
    Bostadskontrakt kan vara ett hyresavtal eller ett köpekontrakt av en bostad.

Om du har frågor om en skola och dess verksamhet vänder du dig till ansvarig rektor.

Grundskolor i Härjedalens kommun

Boende utanför kommunen som vill ansöka om plats på grundskola

Om du och ditt barn inte ska folkbokföra er i Härjedalens kommun, så kan vi inte garantera att ni får en plats. De som är folkbokförda i Härjedalens kommun har rätt att få plats i första hand. Vi behöver också upprätta ett avtal med er hemkommun, innan vi kan erbjuda er plats.

 

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa