Ansökan av plats på grundskola

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Med den här e-tjänsten kan du som är nyinflyttad eller boende i en annan kommun ansöka om plats i kommunal grundskola för ditt barn. Om du och ditt barn ännu inte är folkbokförd i Härjedalens kommun behöver du bifoga ett bostadskontrakt för att styrka den kommande folkbokföringsadressen. På kontraktet måste adressen och inflyttningsdatum framgå. Bostadskontrakt kan vara ett köpekontrakt av en bostad eller ett hyresavtal. Du kan även bifoga flyttanmälan som alternativ. 

Du kommer få besked om placering drygt en månad innan inflytt till kommunen.  

Om du har frågor om en skola och dess verksamhet vänder du dig till ansvarig rektor.

Grundskolor i Härjedalens kommun

Boende utanför kommunen som vill söka plats 

Om du och ditt barn inte bor i Härjedalens kommun och vill ansöka om en plats i grundskolan så erbjuds placering endast i mån av plats efter att yttrande från hemkommunen är påskrivet.

 

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa