Ansökan om tillfälligt serveringstillstånd för dig med ett befintligt stadigvarande tillstånd i Berg och Härjedalens kommun
E-tjänsten är gemensam för Berg och Härjedalens kommuner och finns på Bergs kommuns e-tjänsteportal.
När du startar e-tjänsten dirigeras du till Bergs kommuns e-tjänsteportal.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Organisationsnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.