Ta del av beslut som sökande och kontrollansvarig

LÄS MER

Miljö och byggärenden hanteras av Härjedalens och Bergs gemensamma miljö- och byggavdelning.

E-tjänsterna är gemensamma för Berg och Härjedalens kommuner och finns på Bergs kommuns e-tjänsteportal.

När du startar e-tjänsten dirigeras du till Bergs kommuns e-tjänsteportal.

Förutsättningar

Du har fått ett meddelande av oss att du har fått ett beslut i ditt ärende. Här kan du ta del av beslutet och de handlingar som ligger till grund för beslutet.

Uppgifter att ha till hands

Bank-ID

För att ta del av beslutet loggar du in med bank-ID. Eftersom att du loggar in med bank-ID kan du när som helst under din registrering spara och välja att fortsätta senare genom att gå in på ”Mina ärenden” längst upp på sidan inne i e-tjänsten.

Vad händer sedan

Du kan meddela oss via e-tjänsten att du har tagit del av beslutet. Det innebär att vi enklare kan göra bedömningen när ett ärende vinner laga kraft.

Offentlighet

Information som skickas till oss blir som regel allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Vi lämnar endast ut personuppgifter till privatpersoner, företag eller myndigheter om vi är skyldiga att göra det enligt lag, förordning eller myndighetsbeslut.

Följande behövs för e-tjänsten